svar på frågestunden

vad är dina mål med ridningen?:)
svar: Under min ponnytid så är mina mål att på sikt starta SM med rolle :) men efter min ponnytid vet jag inte riktigt hur jag ska göra om jag vill fortsätta på storhäst eller vad jag vill, jag är faktiskt lite kluven där.. kanske om jag erbjuds något bra? tror tyvär inte jag köper eget och min högsta önskan är att behålla rolle efter ponnytiden <3

tror du tollen och lucky kommer vara ett par förevigt? eller vem tror du kommer dumpa den andra först? :o
svar: Amanda.. jag tror inte jag vet att dom kommer vara det :) för vilka par har inte konflikter ibland lixom men dom är lixom menade för varandra dom två (:

vad har du och ronaldo för mål i år och vad har du för mål liksom tills du säljer honom?
svar: i år är det att bli kvalade och starta MSV B med bra känsla. Jag äger faktiskt inte rolle utan jag har han bara på foder så länge jag vill och ärligtalat vet jag inte om jag kommer klara av att lämna tillbaka honom när jag fyllt 18 :( vi får se helt enkelt hur jag gör när min ponnytid e slut.

vilka klasser har ni tävlat hittils och var har det gått bäst?
svar: Vi har hoppat upp till LA tillsammans och bäst resultat mässigt gick det väll o trollhättan när vi blev placerade 4:a i LA men känslan var nog bäst i Billdal i sveland klassen :)

vad har du för olika schabrak som du tävlar i ?
svar: Nu är de såhär att jag och amanda vi delar lite granna på alla tävlings schabrak så mina e hennes och hennes e mina men jag får väll skriva upp alla ;)
3 stycken John Whitaker ett marin blått med guld/marin kant, ett grönt med guldig kant & ett Marin med vit/röd kant. (snart ett rött med vit/svart kant på också)
3 stycken exklusiv ett royal blått, ett rosa & ett vitt med svens flagga på.
1 schockemöhle
2 stycken wauldhausen
1 scapa sports
1 euro horse
1 grått ja inte minns märke på?

tror inte jag har glömt ngt? :P

hur gammal är rolle?
svar: han är 11 år i år född 1999 :)

vad är han för ras?

svar: new forest :) klicka HÄR för att se hans pappa.

hur länge har du haft honom?
svar: sedan den 12 september 2009 har jag haft honom.

favoritmärken?

svar: Alltså egentligen inget speciellt köper det som faller mig i smaken ;)  

hur länge har du ridit?

svar: sedan jag var 6 år :) alltså 11 år i år.

vad har du haft för ponnysar/hästar innan?
svar: 2005 fick jag min första foder ponny som var en shetlandsponny som hetter revir, sedan 2006 fick jag en c-ponny på foder som hette nala som jag hyrde ifrån ullvad ridläger. 2007 köpte jag min första egna ponny en D-ponny som hette Champion som jag hade till 2008 då jag köpte min andra D-ponny som hette Earls Grey som jag fortfarande äger men har lånat ut på foder och nu har jag Ronaldo på foder :)

vart vill du komma med din ridning? är det liksom os du siktar mot eller vill du hålla dig på reginal/nationell nivå typ?
svar: Alltså jag har inga direkta planer vad jag ska göra med ridningen när min ponnytid e slut.. Men under ponnytiden är iallafall mitt mål att hinna rida SM får se vad jag hinner ;)

vad gör du när du inte rider?

svar: vi säger såhär allt en normal tonåring gör i min ålder?;)

bra blogg :D kan du lägga upp mer videoinlägg?
svar: först tack så mycket :) ja, klart jag kan det men jag tycker jag har massa vad vill ni se mer?

är rolle din första häst?

svar: Nej, kolla tidigare fråga :)

om inte, vad har du haft för häst(ar)innan?
svar: Redan svarat på.

Vad känner du själv att du och rolle behöver bli bättre på?

Jättefin blogg och du och rolle är jätteduktiga ;)
svar: Samspelet först och främst sen kommer resten av sig själv.
tack så jätte mycket :)

har du bra själförtroende när det geller hoppningen ? ni är jätte fina tsm!!!
svar: På rolle har jag det, men på andra hästar är inte mitt självförtroende jätte bra tyvär. Tacck :))

hur planerar du inför en tävling?
svar: dubbelkollar alltid med startlistor osv så allt är rätt med tid osv. Packar så allt är klart och gör i ordning ponnyn :)

hur gör du dagarna innan med träningen?
svar: Försöker hoppa några dagar innan och trimma igenom honom och låter han alltingen vila eller ta de lugnt dagen innan tävling.

hur lång tid vill du vara på tävlingsplatsen innan start?
svar: i GOD tid gillar inte att stressa, hoppar ju oftast de två sissta klasserna på dagen så vill gärna vara där tills dom bygger om banan till min första klass så jag har god tid på mig att gå den och lära mig den ordentligt :)

hur länge brukar du värma upp innan start och hur gör du då?
svar: brukar värma upp ca 30 min innan start och då känner jag igenom honom i skritt och trav lite skänkelvikningar provar gas och broms så den funkar ordentligt och de viktigaste utav allt ser till att han är framme i handen.

leder du honom först en stund? stretchar osv?
svar: brukar leda lite innan veterinärbesiktningen annar sitter jag oftast på och skrittar fram.

:) finfin blogg intressant! kan du lägga upp vad och hur du har ridit för dagen? om du ridit bomövningar, hur har de sett ut osv? avstånd m.m :)
svar: ja jag ska försöka bli lite bättre med det :) och tack så mycket :)

hur går en veterinärbesiktning till på tävling?

Är det som en vanlig besiktning med böjprov osv? vad gör de helt enkelt? :)
svar: Brukar oftast vara så att dom bara kollar och känner lite på hästen sen får man springa med hästen en gång fram och tillbaka så dom ser att den e fräsh sen får man visa upp vaccinations intyget.

hur ser din drömhäst ut?färg, ras, kön, stam, psyke osv? :)

svar: rolle är min drömhäst :)

vadfår rolle för mat och hur mycket och vad är det som är bra med just den sorts maten? :)
svar: Rolle äter ca 3 kg hö om dagen, på morgonen får han ett mått müsli och på kvällen får han 1 mått müsli och 1 mått betfor. müslit jag har till rolle är hippo pro müsli för tävlingshästar. och jaaa vad är de som är så bra med just denna maten, den frågan kan ja nästan inte svara på haha men det är väll att han får så perfekt energi utav det :)

vad har rolle på sig i transporten?

svar: Lädergrimma och täcke efter väder och just nu har han ett par transport skydd bak och boots fram men linda som äger honom har beställt ett par JW transport skydd åt honom :)

Har du någon ryttaridol?
jättebra blogg!!!!! ;D
svar: min ryttaridol är rolf-göran bengtsson :)
tack så mycket!!!!!!!!!! ;D

Har Rolle varit skadad nån gång?
svar: Ja det har han, innan jag fick han så hade han en ligamentskada men som han var helt frisk förklarad ifrån när jag fick honom :)

Vem äger han?
svar: Linda Svensson heter hon som äger honom :)

Vem/Vilka har haft han innan dig?
svar:  Alltså jag har inte så bra koll på det? Men jag vet iallafall att Alexandra red och tävlade honom ett tag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0