Praktik

ja just de ja det vet ni inte heller haha händer mycket när jag inte bloggar på ett par dagar haha! Förra veckan började jag praktisera hemma hos sofia björserud måndagar och tisdagar istället för att gå i skolan utav lite olika anledningar och jag ska vara hemma hos henne fram tills sommarlovet, sen i sommar får vi helt enkelt se.. ;)

Hon har också gjort om mig till ponnyberidare, ja ni hör ju själva? Hon ska köpa en ponny som jag ska rida och tävla ett tag fram över så jäävla kul! :D Säger inte om jag eller hon har varit och tittat på någon en eller vad vi letar efter utan de kommer när de kommer, ni kommer få se bild och följa vad jag har gjort med den också de dagarna jag rider den här i bloggen :D

Kanske ska berätta vad jag har gjort idag på praktiken? Började iallafall med de man gör på morgonen fodrar och släpper ut, sedan så igår kväll kom det en ny häst till sofia, en hingst som heter parco skit söt! Han gjorde jag iordning för longering, sofia longera sedan ledde jag av honom och in i stallet och tog av han oså sedan så badade jag honom medans sofia mockade oså. Sedan gjorde vi massa saker där emellan inget intressant så bara massa stallgrejer.
Efter fikat skulle vi rida och de va trimmning som stog på schemat, jag fick rida Magic Line H eller maggan som hon kallas haha något speciell häst om man säger så :P Skit svår för hon e rätt lång och hur rörlig som helst i ryggen alltså, men hittade knapparna lite mer i slutet kul o rida lite stor häst de e bra att kunna annars rider jag ju bara rolle hehe. Efter ridningen hann vi inte så mycket mer tyvär men nu är jag hemma :)

Ungefär så ser mina dagar ut på måndagar o tisdagar, nu har jag rolle kvar idag =) han ska ta det lugnt idag efter tävlingen och imorgon trimmas litegranna :)

Skriver mer när jag kommer hem, måste åka nu!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul!! :D bra tillfälle oxå ;)

2010-05-17 @ 19:10:21
Postat av: linda

va roligt men du hinner med grynet med va XD

2010-05-17 @ 19:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0