resultat östadkulle div. 1 omg. 2

Var och tävlade i östadkulle i söndags med div. 1 laget :D HUR nöjd som helst med dagen hoppade förklass LB och lagklass LB, ponnyn var bäst!

dagen började med stress, när jag skulle ta ut och veterinärbesiktiga rolle så märker jag att jag glömt tränset hemma haha! Jag får alltså fullständig panik och springer runt hela anläggningen för att fråga om de har ett träns att låna/hyra ut till mig fick ett som passade perfekt tillslut sprang och vet bisiktigade och bara för att jag var så stressad så blev tollen det med och vi stog säkert med sadelgjorden i en kvart jag var så arg och stressad på samma gång och var hur nära som helst på att bara ge upp alltihop och åka hem men så kom det en snäll själ och hjälpte mig mamma och annelie som försökte få runt den..

Hoppade upp direkt till framridningen skrittade lite travade lite och galopperade lite. gjorde mycket över gångar för att få igång honom ordentligt. Hann inte hoppa fram så mycket typ 3 språng på räcket och två på oxer men han kändes endå fit for fight lixom går in på banan och vi får till en kanonrunda verkligen! upp i ledning gick vivann och där stannade vi resten utav klassen och vann! Våran första utomhus start tillsammans och våran första vinst! Så jääävla nöjd var jag :D

Massa timmar i sol och en varm transport var det laghoppningen som gällde i startade jag&rolle, amanda&buster, emma&killen samt moa&asse.

Tollen kändes lite slö inte van med så varmt väder som det var tror jag inte rider ju mestadels på kvällarna och då är det aldrig så varmt så det är en sak att börja tänka på.

men väl inne på banan så fick vi till en nolla hääärligt! tyvär var det bara jag som nollade så gick inte till omhoppning med laget utan endast individuellt. Även här var de väll iallafall 45 minuters väntan på alla innan omhoppningen började efter som att det var en A1:a.

Väl inne på omhoppning fick jag till alla de svängar jag ville han va med mig till 100% men på tredie hindret kom vi alldeles för snävt jag la han taskigt och red inte hela vägen(trött var jag) så det blev tyvär ett stopp och det var på detta hindret alla hästar stannade på. Inte ens de B ponnysar jag såg tog den vägen så den var jätte tajt verkligen! sattsade nog lite väl mycket men som sagt det är vinna eller försvinna ;)

Jätte nöjd med dagen, resultaten, mig själv och sjääälvklart PONNYN. han är bäst!
Bilder kommer senare då amanda har dom kasnke emma har några också :) och kanske att någon som läser min blogg var där igår? :O vem vet ;)

här är iallafall film ifrån första klassen =)


Kommentarer
Postat av: Emma hultén

Ser ju jätte fint ut ju! :D

2010-05-03 @ 19:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0